Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym
Krok po kroku
- Wypełnij zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w e-dowodzie.
- Odbierz zaświadczenie o zgłoszeniu zawieszenia lub cofnięciu zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym.
Dokumenty
- Wypełnione zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym.
- W przypadku działania przez pełnomocnika:
- w siedzibie organu gminy – pełnomocnik musi legitymować się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania takiej czynności,
- w formie dokumentu elektronicznego – należy dołączyć pełnomocnictwo szczególne do dokonania takiej czynności (sporządzone w formie dokumentu elektronicznego lub w razie niemożności dostarczenia odwzorowanie cyfrowe pełnomocnictwa).
- W przypadku działania przez rodzica, opiekuna prawnego lub kuratora:
- w siedzibie organu gminy – należy okazać dokument pozwalający na ustalenie stosunku prawnego istniejącego pomiędzy wnoszącym zgłoszenie a osobą,
- w formie dokumentu elektronicznego – dodatkowo należy dołączyć sporządzony w formie dokumentu elektronicznego dokument pozwalający na ustalenie stosunku prawnego istniejącego pomiędzy wnoszącym zgłoszenie a osobą, której zgłoszenie jest wnoszone lub w razie niemożności dostarczenia – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu.
Zasady zgłaszania:
- Zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje:
- posiadacz dowodu osobistego mający pełną zdolność do czynności prawnych,
- rodzic, opiekun prawny lub kurator w imieniu osoby nie posiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
- pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania tej czynności.
- Zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym może dokonać:
- posiadacz dowodu osobistego posiadający pełną zdolność do czynności prawnych:
- w formie papierowej, w siedzibie organu dowolnej gminy,
- w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), do organu gminy, który wydał dowód osobisty,
- przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
- rodzic, opiekun prawny, lub kurator:
- w formie papierowej, w siedzibie organu dowolnej gminy,
- w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), do organu gminy, który wydał dowód osobisty.
- pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym:
- w formie papierowej, w siedzibie organu dowolnej gminy,
- w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.), do organu gminy który wydał dowód osobisty.
- posiadacz dowodu osobistego posiadający pełną zdolność do czynności prawnych:
Urząd Gminy Świętajno
Brak
Bez zbędnej zwłoki.
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 653 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r. poz. 212 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz. U. z 2019 r. poz. 400).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.)
Brak – czynność materialno-techniczna.
Zasady odbioru zaświadczenia:
Zaświadczenie potwierdzające datę i godzinę dokonania zgłoszenia otrzymuje się:
- Z urzędu – w przypadku dokonania zgłoszenia w formie papierowej.
- Na żądanie – w przypadku dokonania zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego.
- Automatycznie na skrytkę ePUAP – w przypadku dokonania zgłoszenia przy użyciu dedykowanej do tego usługi elektronicznej.
Formularze i załączniki:
zgloszenie_zawieszenia_certyfikatow_w_dowodzie_osobistym.pdf [pdf, 1.33 MB]
zgloszenie_cofniecia_zawieszenia_certyfikatow_w_dowodzie_osobistym.pdf [pdf, 1.61 MB]